Проекти

“Детска млечна кухня”

Миро Христов, Лидия Каменова и Антон Цанев се заеха да проверят дали уличното изкуство може да допринесе за обживяване на градското пространство и изграждането на визуална среда, алтернативна на рекламата.

Milk – рисунка на уличния художник Bozko и аниматора Дмитрий Ягодин на стената на Млечна детска кухня в “Младост”, един от многото панелни квартали в столицата. Фасадата гледа към градинка, в която се събират местните жители, а кухнята е част от комплекс със Служба за социално подпомагане и Фитнес за пенсионери,  като в една от сградите предстои изграждането на център за лечение на деца, страдащи от церебрална парализа

Обектът беше намерен с помощта на Софийска община и с видна нужда от реновиране. Milk e интерпретация на характерната тема за детски заведения – приказни герои, деца, кукли и животни в стрийт-арт стилистиката – целта беше да проверим дали това “забранено” изкуство може да бъде красиво и възпитателно колкото типичната за тези пространства, поръчана от институциите стенопис.

“Спящ град”

Кога разбираме, че градът е уморен? Кога една (не)възможна тишина прониква през арматурните му прешлени и бетонните му стави? Това е моментът, в който заобикалящата ни среда иска да си отдъхне. Поне за малко градската среда иска да забрави за шума, врявата, алармите, сирените, виковете и капризите на своите обитатели.

Тя има нужда от заслужена почивка. Безсъницата е достигнала пределната си точка, нощите са се превърнали в дни. Елементалите на града – статуи на войници, бюстове на революционери и писатели, решетки, стълби, мостове съединяващи двата бряга на Перловската река, огради, чешми, контейнери за смет – са уморени от експлоатацията и суматохата на градските жители.

Те не желаят да бъдат обезпокоявани и издигат собствен лозунг – ТИШИНА. Тяхното оръжие е възглавницата, а тяхната идеология се ръководи от логиката на съня

Яйца и птици: Дискусия за съдбата на рекламните надписи от времето на социализма

На 13 юни в рамките на Sofia Design Week сдружение “Плюс”, съвместно със сдружение  “Трансформатори”,  организира дискусия за бъдещето на рекламните и информационни надписи от времето на социализма.

Голяма част от тези обекти – призраци на несъществуващи магазини, лога на бивши държавни предприятия или указания към гражданите, са безстопанствени и няма кой да ги поддържа.

Във връзка с това наскоро Столична община стартира инициатива за демонтирането им. Съдбата на тези куриозни елементи от градската среда – обемни, ръчно изработени с оригинални български шрифтове, вълнува много хора.

В дискусията бяха изразени основните позиции на eкспертните гости за съдбата на надписите, както и мнения от публиката.